SEO
SEO er en forkortelse for Search Engine Optimization, som betyder søgemaskineoptimering på dansk. Søgemaskineoptimering er som navnet antyder, arbejdet med at optimere en hjemmeside ud fra de algoritmer, søgemaskinerne kigger på, når de skal indeksere hjemmesider.
Hvad er SEO?
SEO står for Search Engine Optimization og er optimering af din hjemmeside i forhold til søgemaskiner. Google står på verdensplan for over 90% af de daglige søgninger og herhjemme i Danmark er tallet endnu større. Når vi snakker SEO er det derfor ofte underforstået at man optimere sin hjemmeside til netop Googles Algoritme. SEO er et omfattende arbejde og tager tid. Ønsker man kortsigtet vækst og trafik kan man betale sig fra det i form af ads bl.a. på Google.
Bør min virksomhed anvende SEO?
Hvis du har en hjemmeside hvorpå du præsenterer dine produkter eller ydelser, bør du anvende SEO. Undersøgelser viser at over 50% af søgninger går til de første to placeringer på Google.
1. pladsen får i gennemsnit mellem 30-35% af søgningerne, mens 2. pladsen står for 16-18%.
Det er derfor vigtigt for din virksomhed at rangere højt på Google, for at have en chance for at blive fundet af de der søger efter dine produkter eller ydelser.

(CTR = Click Through Rate. Klikraten måles normalt i procent, som forholdet mellem visninger og klik)
Hvordan kan SEO hjælpe min hjemmeside?
Ads On udarbejder en søgeordsanalyse i samarbejde med dig og din virksomhed, så vi tilpasser vores SEO-arbejde til din forretning.
Ved omfattende analysearbejde er det muligt at finde nicher og emner, som potentielle kunder søger på, men som andre virksomheder ikke udnytter at rangere på. Samtidig er det vigtigt at ”fortælle” Google nøjagtigt hvad din landingsside omhandler. Hvor godt man fortæller Google dette, er afgørende for hvordan din virksomhed bliver rangeret.
Kalder du din landingsside for spande, men sælger skovle på den, har Google svært ved at forstå hvad siden omhandler, og dermed indekseres siden altså ikke lige så højt.
Hos Ads On er vi SEO eksperter
Man siger som hovedregel at der er 4 måder at SEO optimere på. Alle 4 emner mestre vi hos Ads On, så søger du en kompetent sparringspartner til udarbejdelsen af din næste hjemmeside eller en SEO-strategi til din nuværende hjemmeside, behøver du ikke at lede længere.
De 4 overordnede SEO-emner:
- Søgeordsanalyse
- Teknisk optimering
- Indholdsoptimering
- Link Building


Søgeordsanalyse
Vi starter SEO processen med at udarbejde en søgeordsanalyse. Her finder vi ud af hvad dine kunder søger efter og hvilke søgeord der gøres brug af.
Laver man ikke en grundig søgeordsanalyse, ender man i langt de fleste tilfælde med at ramme for bredt, og derved går værdien af SEO arbejdet tabt.

Teknisk optimering
Teknisk SEO optimering omhandler de tekniske aspekter Google kigger på, når din hjemmeside skal indekseres. Her kigges der bl.a. på god kodeskik f.eks. i form af H-tags (Anvender du korrekt brug af overskrifter), din page load time, dit websites linkbuilding, om det er optimeret mobilbrug og hvordan sikkerheden for dit website er. Hvor lang tid din side er om at loade betyder meget for de besøgende. Eftersom Google forsøger at finde de bedste resultater på det du søger efter, vises en meget langsom hjemmeside naturligvis ikke som den første.

Indholdsoptimering
I gamle dage, kunne man snyde Google ved at skrive det samme søgeord mange gange på en hjemmeside. Man skrev det f.eks. med hvid skrift i bunden af siden så brugerne ikke kunne se det, men man blev på den måde indekseret højt. I dag er Googles algoritme meget mere intelligent, og tiltag som dette vil blackliste dig og måske endda helt fjerne din side fra Google søgeresultater.
Indholdet på din side vægter mere og mere, og algoritmen er nået til et punkt hvor der skelnes mellem værdifuld information omhandlende et emne og ikke relevant indhold. Hvor lang tid brugerne bliver på siden er også indikator for hvor værdifuldt indholdet er, og alt sammen er med i algoritmens beregninger for hvor værdifuldt dit website er.


Linkbuilding
Når der snakkes linkbuilding skelnes der mellem intern- og ekstern linkbuilding.
Intern linkbuilding kan sammenlignes med vejskilte på din hjemmeside. Hjemmesidens undersider der peger mod hinanden med links, fortæller Google at der kan læses mere om et emne på linket.
Ekstern linkbuilding kan sammenlignes med en slags anbefaling af dit website. Er der mange andre troværdige hjemmesider der ikke er direkte forbundet med din, som skriver om ”dinhjemmeside.dk”, opfanger Google det som du også er troværdig. Det er derfor vigtigt for at indeksere på Google, at din hjemmeside bliver eksponeret og linket til fra andre hjemmesider.
Når der snakkes linkbuilding skelnes der mellem intern- og ekstern linkbuilding.
Intern linkbuilding kan sammenlignes med vejskilte på din hjemmeside. Hjemmesidens undersider der peger mod hinanden med links, fortæller Google at der kan læses mere om et emne på linket.
Ekstern linkbuilding kan sammenlignes med en slags anbefaling af dit website. Er der mange andre troværdige hjemmesider der ikke er direkte forbundet med din, som skriver om ”dinhjemmeside.dk”, opfanger Google det som du også er troværdig. Det er derfor vigtigt for at indeksere på Google, at din hjemmeside bliver eksponeret og linket til fra andre hjemmesider.
Skal vi stå for SEO optimeringen af din hjemmeside?
Vi varetager gerne optimeringen af SEO på din hjemmeside. Ønsker du at komme i kontakt med os kan du altid ringe eller sende os en mail.