Online annoncering med Ads

I dag Googler vi ofte en butik inden vi besøger den fysisk. Hvis ikke vi søger en bestemt butik, men derimod en ydelse eller et produkt, giver Google forslag til hvor produktet eller ydelsen kan købes – og det er her din virksomhed skal vises. Det handler nemlig om at blive vist så snart kunden viser interesse for dine produkter/ydelser, og dette er blevet gjort nemmere med online annoncering i form af Google Ads.

google ads ppc

Google Ads – Hvorfor er online annoncering i form af Google Ads en god idé?

I dag Googler vi ofte en butik inden vi besøger den fysisk. Hvis ikke vi søger en bestemt butik, men derimod en ydelse eller et produkt, giver Google forslag til hvor produktet eller ydelsen kan købes – og det er her din virksomhed skal vises. Det handler nemlig om at blive vist så snart kunden viser interesse for dine produkter/ydelser, og dette er blevet gjort nemmere med Google Ads.

Google Ads tilbyder at vise din virksomheds online annoncering over søgeresultaterne for et givent søgeord. Det betyder at du har indflydelse på hvilke søgeord du ønsker at dukke op under.
Man kan sige at Ads og SEO har samme formål, nemlig at eksponere din hjemmeside mere og på den måde drive mere trafik. Forskellen skal findes i, at du kan ligge nummer 1 fra den ene dag til den anden med online annoncering som Google Ads, hvor SEO typisk tager længere tid og mere arbejde.
Med Ads betaler du dig altså fra at lave SEO arbejdet, hvor SEO er gratis og anvendes langsigtet.

Fordele ved Google Ads:

  • Du får noget for dit markedsføringsbudget
  • Du betaler kun når potentielle kunder besøger dit website
  • Du styrer selv dit månedlige budget
  • Hvis du ikke selv vælger søgeord, kan Google hjælpe med pege dig i den rigtige retning. Vi hjælper dig naturligvis med at finde de helt rigtige søgeord for din forretning.
  • Mulighed for at specificere hvor der ønskes at vækste. Det i form af enten flere besøgende på dit website, flere telefoniske henvendelser eller flere besøgende i din fysiske butik.
facebook ads annonceringer

Facebook Ads – Online annoncering på Facebook, Instagram og Messenger

Facebook er den absolut største platform hvad angår sociale medier. Knap 2 milliarder aktive daglige brugere, og ca. det samme antal brugere tilkoblet en virksomhedsprofil på platformen. Det betyder at rigtig mange i dag, anvender Facebook til flere formål udover det sociale aspekt – herunder online annoncering.

Facebook er med sine mange brugere også den kanal vi ser de største vækstrater med. Det kan skyldes at vi meget præcist kan ramme målgruppen hvis du som virksomhedsejer kender denne. Kende du ikke din målgruppe tillader Facebooks annonceringværktøj, at man tester sig frem til hvad der virker og ændrer i det løbende.
Hvor man med Google henvender sig til brugeren der søger noget specifikt, kan man med Facebook’s online annoncering præsentere kunden for et nyt produkt eller service, man ved har interesse fra den omfattende kendskab Facebook har til deres brugere.

Fordele ved Facebook Ads:

  • Ligesom for Google Ads er det muligt at specificere hvor der ønskes at vækste. Her kan man udpege sit formål med annonceringen, f.eks. at få flere salg på sin webshop eller større brand awareness.
  • Mulighed for at indsnævre sin målgruppe efter f.eks. alder, lokation, interesser og politisk orientering.
  • Mange platforme at vælge imellem, herunder Facebook, Instagram, Messenger eller dem alle. Det er ligeledes muligt kun at pege sin online annoncering på bestemte devices, f.eks. mobilen hvis du markedsfører for en mobil app.
  • Sætte en daglig beløbsgrænse eller et overordnet budget for en given kampagne.
  • Vælge mellem forskellige prædefinerede annonce layouts
  • Overskuelig brugergrænseflade i Ads Manager – Facebooks Ads-værktøj, til nemt at udlede og analysere på data fra.
linkedin ads annoncering

LinkedIn Ads – Hvorfor skal B2B virksomheder bruge LinkedIn?

Der findes et enormt potentiale på LinkedIn – og i manges øjne er det den bedste platform, når det kommer til online annoncering med henblik på B2B segmentet og generering af leads.

LinkedIn lancerer hele tiden nye funktioner, som optimerer målretningen og dermed bliver det nemmere at ramme målgruppen og følge med i hvordan dine kampagner performer. LinkedIn er også en utrolig god platform hvis du ønsker at styrke din brand awareness. Her har du muligheden for at præsentere dit brand til netop de personer du ønsker, og dermed skabe awareness.
Videoer præsterer bedst på tværs af platforme, når det kommer til brugerinteraktioner. Her er LinkedIn igen førende når det kommer til online annoncering. Tal viser nemlig at brugere på LinkedIn bruger 3 gange så lang tid på at interagere med videoannoncer som med andet statisk indhold. Det tal er langt fra ligeså højt på andre platforme.

Fordele ved LinkedIn Ads:

  • Den bedste platform at skabe leads på for B2B segmentet.
  • Målretningsmulighederne og måden, du kan ramme din B2B-målgruppe på, er markant bedre end på andre platforme.
  • Virksomheder, jobtitler, jobtyper, virksomhedssider og meget andet er blandt de muligheder, du har for målretning.
  • Der kommer dagligt flere og flere danskere på LinkedIn. Potentialet ved online annoncering vokser støt år for år, hvilket mange virksomheder også har fået øjnene op for.
  • LinkedIn er et professionelt medie, og annoncer ”larmer” derfor ikke så meget som på Facebook og Google.
  • Købekraften for platformens brugere, er dobbelt så højt som på tilsvarende platforme.